вторник, 6 август 2013 г.

За РИЛА и туристите ...

Чувам Седемте Рилски Езера щели да изчезнат ...
Доколкото аз знам, обаче, напук на всичко те още са си там!
Нека да ви разкажа една история от последното ми ходене там ...
Това се случи при прехода от шестото към седмото езеро,
(дотам не стигат всички туристи, защото въпреки лифта не издържат!)
срещаме група млади туристи (на около 20), които видимо са умни!!!
Всичко е много хубаво - млади хора на планина с компанията ...
Докато не разбереш, че дори не знаят имената на езерата!
И когато в следващият момент бутат една от пирамидите по пътя ...
Просто не можех да остана безучастна и най-учтиво ги попитах:
- Знаете ли, за какво са тези неща?
Отговорът, естествено, е: - Ами, не!?
- Това е маркировка - им казах,
- За друг път да знаете ...
- Аааааааааа, така ли?
- Да, а това езеро е Окото. :) обясних усмихнато!
Догоре не ги видях нито да ритат, нито да хвърлят неща!
Те просто не знаят, как да се държат в планината,
НИКОЙ не ги е научил ...
А искаха да знаят, защото ми предложиха да съм им гид,
но отказах, защото все пак и аз си имах компания ...

АКО ИСКАТЕ ДА ЗАПАЗИТЕ ЕЗЕРАТА СТИГА СТЕ МИСЛИЛИ ЗА ЗАБРАНИ,
А МИСЛЕТЕ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ! МИСЛЕТЕ КАК ДА ВЪЗПИТАТЕ МЛАДИТЕ:
- ДА НЕ СИ ОСТАВЯТ БОКЛУКА В ГОРАТА!
- ДА НЕ СИ КЪПЯТ КУЧЕТАТА В РЕКАТА!
- ДА НЕ СЕ ПЕРАТ И ЧИПКАТ В ЕЗЕРАТА!
- НАУЧЕТЕ ГИ ПРЕДИ ВСИЧКО НА ИМЕНАТА НА ЕЗЕРАТА!
И да ползват чешмите и тоалетните по пътя по предназначение!
Нека не ги обвиняваме преди да сме ги научили!
Заведете и вашето дете и му дайте пример и знание. :)
(но преди това, разбира се, вие трябва да ги имате ...)
((а това изисква усилие и малко четене ...))
НО ако искате да имате още гледки като тази се погрижете САМИ!!!
Хайде вече да не търсим помощ от приятел или жокер 50/50, а?
РИЛА е наистина велика и си залужава усилията, не мислите ли? ;)

2 коментара:

  1. Доста глупаво, макар и лично мнение! Със сигурност трябва да се забрани лифтът! Не знам как точно ще научиш чалга звездата, която е отишла до езерата все едно е в мола. Дай първо да спасим езерата пък после ги учи колкото искаш! https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/q71/s720x720/969404_10201786637976374_1257113960_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q77/s720x720/995791_10201786630296182_1603177108_n.jpg

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хората, за които говориш не са масовата част от туристите. А младите хора наистина не знаят! Аз лично съм ходила с часове на ток из града и знам, че не мога да ходя дълго на него. Хората се качват с ток и на Мусала, НО пак подчертавам това са малцина!!! Младите наистина се налсаждават на природата и просто не знаят как да се държат сред нея, защото няма кой да ги научи. Всеки трябва да има право да види Езерата според мен. Въпрос на лично мнение е как. Аз нямам против и да ходя от Зелени Преслап (но това съм аз)! Мога да ти кажа, че и доста "планинари" съм виждала да мърсят, проблема не е в хората, а в мисленето!!! Ние дори не можем да си хвърляме боклука в кошчето (от там трябва да се почне!). Ако искате чиста природа - ами оставяйте я чиста, събирайте боклука, дори и чужд! Може да се въведе ограничение на броя посетители на ден, но не мисля, че е реално да се иска нещо друго!

      Изтриване