вторник, 16 юни 2015 г.

За някои от съкровищата на България ...

Тези дни си купих една книга за отбивки, 101 такива ...
И блогът им на тези хубави хора много ми допадна и ме вдъхнови.
Та исках да споделя с вас своите магични места, които съм успяла да посетя.



Урушките скали и местността Чукарите, Котленско.

От скалите погледа ви ще стигне до платовидните релефи на Шуменския край, а от отсрещната страна на Балкана ще видите целия планински рид на север от Котел. Невероятности отвсякъде. Не само прекрасни панорамни гледки, но и малко история има скрита в тези чудни кътчета. А някъде след тях се крие стар римски път чакащ да бъде открит.



Чуйпелтьово, Софийско.

Чудно селце скътано от масовата туристическа истерия сред полите на Витоша откъм Перник. Последното село на пътя след Боснек. Духлата може и да не успеете да посетите пътьом, но непременно се отбийте край реката и си направете пикник, барбекю, уикенд с палатки. Едно съкровище, което чака да бъде открито.



Малката Базилика, Пловдив.

Може в Пловдив пеещите фонтани още да не функционират пълноценно, но това не е случая с това място! Открита за посетители преди две години Малката Базилика или по-точно нейната мозайка е пленителна и един от най-добре запазените такива артефакти. Сега прожектират и филми свързани с историята на града на английски и български. Така се печелят туристи.



Църквата в село Узунджово, Хасковско.

Не бях чувала за нея преди да я посетя. Тя събира в себе си две религии, защото е била джамия, за което свидетелстват множество от символите по семплите стени. Отвън видът може да ви подлъже, че не ви очаква нищо интересно, но отвътре обещавам, че непременно ще ви очарова. Аз лично ахнах, когато влязох.



Скални ниши, Долно Черковище, Кърджалийско.

Въпреки, че обърках комплекса явно грешката беше вярна, както и факта, че се разходих до тях сама. Но това не ми попречи да ги оценя по достойнство. Да се събуждаш с тази гледка е истинска привилегия. Сигурно много хора знаят за тях или поне са ги подминавали по пътя, но аз не бях нито чувала, нито чела за тях преди да ги видя като се събудих! Прекрасно събуждане беше!



Ако някой иска повече неемоционално инфо, Google и Wikipedia са винаги насреща.
Пътувайте и преоткривайте себе си!

Няма коментари:

Публикуване на коментар