неделя, 12 август 2012 г.

Кухненски въжделения ...

Събота и неделя са дни, които обикновено за мен не са почивни, но от време ми се случва и да съм свободна ... тогава, ако ме грабне вдъхновението мога да сътворя нещо в кухнята (за незапознатите да спомена, че готвя доста рядко и нередовно).



Тъй като реших да се кротна тези дни в София и имах достатъчно поводи за вдъхновение реших да споделя с вас, какво се случи в мойта кухня тези дни, а именно:

Ориз а ла Таня (хижарката от Иван Вазов в Рила):
(порция за двама)
1 чаша ориз (вид по избор)
1 тиквичка
2 моркова
1 глава лук

Варите ориза. Режете на кубчета, запържвате до златисто и задушавате зеленчуците. Смесвате ги с ориза и поднасяте с напитка по избор. :)Айран може би?

Съботно бях на гости на Нели и тя ме вдъхнови за днешния ми експеримент. Освен, че хапнахме бисквитки и си поговорихме по женски тя ме черпи със студен домашен чай! Та днес за вечеря ... и аз така ... всички знаят шопската салата, кюфтетата и кьополу ... Аз, обаче, се насладих и на това:

Студен чай а ла Нели (лична приятелка от студентските години):
(3 - 4 чаши)
1 литър вода
3 супени лъжици мента от баба Денка
2 супени лъжици мед от дядо Кръстьо
сок от два лимона

Варите ментата 5 минути, оставяте я да изстине и водата да поеме изцяло аромата на подправката. Добавяте меда, докато чаят още е топъл. Изстисквате два лимона и добавяте техния сок към чая. Оставяте да се изстуди няколко часа в хладилника, и после поднасяте с много любов и 1 - 2 ледчета. Ммм ... искам още!

Надявам се да се насладите на резултата ... оказва се, че да си жена, колкото и да не е лесно, може да бъде изключително забавно. XD

Няма коментари:

Публикуване на коментар