неделя, 26 юни 2011 г.

Варвара за любители на нощта и спокойствието. :)

Днес ще ви разкажа за непознатото, което е съвсем наблизо!
От приказка на приказка до мен стигна идеята да отидем на Варвара ... не, не на морската ... нали все пак трябва да е наблизо! А тук - на час и половина път от София в подножието на Родопите на пътя за Велинград.

При мен маршрутите обикновено са тридневни, но вие сами може да прецените, колко време ще отделите на това пътешествие. Може нощувката да е само 1, но със сигурност ви гарантирам, че ще ви се иска да е повече, ако се отбиете там, където аз бях тази събота и неделя, а именно – Варвара, Родопската такава!!! Спирките са 2.

1. Варвара
- В селото има комплекс с минерални басейни, който предлага (освен приличен ресторант) музика на живо всяка вечер и стаи удовлетворяващи всеки вкус. Цените са народни и има добро меню (аз лично препоръчвам пилешката плескавица и картофите соте, а за предпочитащите по-лека храна - гръцка салатата).

Освен това в селото има няколко неща, които ме изумиха (освен спокойствието)! Една от улиците беше залесена със секвои (дървета, които много харесвам!) А близо до жп прелеза се натъкнах на многоцветното изложение на керамична украса за двора (сиреч, местния битпазар). Има и малки супермаркети, които може да уталожат глада от разходката из селото!

ГОРЕЩИ ПРЕПОРЪКИ ОТ КУХНЯТА НА ИЗПАТИЛИТЕ:
(Дам, моите препоръки не са само туристически, а и горещи.)
Бонус 1: Нека басейна да е на открито иначе нощното къпане не е толкова забавно.
Бонус 2: Ако си имате любимо питие до басейна може да го сложите на падащите столове около него или просто на земята, за да си спестите някоя друга счупена чаша и неизпит (мили)литър алкохол!
Бонус 3: Може да си изпринтите карта на звездите в небето и да ги опознаете заедно!
Бонус 4: Опитайте се да не заспите преди среднощното къпане. :(
Бонус 5: Може да друснете едно хорце в ресторанта преди да се цопнете. ;)
Бонусите от 6 до 10 ги оставям на вас! Няма само аз измислям разни неща, я. :)


Ако търсите евтин варинат за нощувка винаги може да си метнете палатката на задната седалка на колата или респективно на гърба, но така ще пропуснете нощното къпане в минералния басейн, което си заслужава всеки даден лев за преспиване в комплекса.


2. Крепост “Траянови врата” - За мен никое пътуване не е ползотворно, ако не съм зърнала някаква забележителност. Затова на връщане, на път за София, може да се отбиете на тази крепост, която се оказа много интересна въпреки никаквите ми очаквания! Има добре запазени арки, но явно не е имало достатъчно средства за реставрация. И все пак всеки знае името на тунела, но колко са се отбили да видят крепостта? ;)

И накрая обратното към сивата софийска реалност! Нека преди да се запитате дали да тръгнете към непознатата Варвара още веднъж изтъкна позитивите: минерален басейн, жива музика, нощно къпане, изпъстрено със звезди (и други светещи неща) небе и за из път - прекрасни гледки към Тракийската низина, Родопите и Рила (малко по-надалеч). Негатвите? Пренебрежимо малки! Още ли не сте набелязали къде ще почивате следвашия уикенд? Е, сега е момента!

Няма коментари:

Публикуване на коментар